Techniki Pozycjonowania Serwisów Internetowych

W agencjach e-marketingowych pracują różni specjaliści. Jedni przygotowują warstwę techniczną strony, czyli piszą kod źródłowy. Inni odpowiadają za szatę graficzną tworzonych przez agencję serwisów www. Są też tacy, do których obowiązków należy praca SEO, czyli promowanie witryny w wyszukiwarkach. Do głównych zadań takich osób należy optymalizacja i pozycjonowanie stron (tak właśnie tłumaczy się skrót pochodzący od angielskich słów Search Enginge Optimization). Czynności te mają sprawić, że dany serwis będzie widoczny w wyszukiwarce, czyli znajdzie się na pierwszej stronie z rezultatami na określone zapytanie wpisane przez internautę. Osoby wykonujące pracę SEO nazywa się pozycjonerami i ekspertami ds. SEM (marketingu w wyszukiwarkach). Formalnie, by pracować w tym charakterze, trzeba mieć wykształcenie informatyczne. W praktyce dla pracodawców liczą się umiejętności kandydata. Nie trzeba kończyć studiów informatycznych, by znać języki programowania, zasady działania wyszukiwarek czy metody pozycjonowania.